مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 12:372022-04-05اقتصادي

اعلام ضوابط و شرایط احداث گلخانه در استان زنجان


کارشناس مسئول امور تسهیلات گلخانه ای جهادکشاورزی زنجان، از تهمیدات لازم برای حمایت از احداث گلخانه در سطح استان خبر داد و گفت: مجوز تخصیص آب زمین های متقاضی احداث گلخانه، - بر عهده وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای استان است.

سحر مهاجری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق مصوبه شورای ملی سازگاری با کم آبی ، احداث گلخانه با تخصیص آب جدید در اراضی دیم و ملی ممنوع شده و افراد متقاضی احداث گلخانه ضمن تهیه زمین و تکمیل مدارک هویتی باید مجوزهای لازم برای تهیه آب که از الزامات احداث گلخانه است، از ادارات ذی ربط پیگیری کنند.

وی با اشاره به کلاس های آموزشی احداث و مدیریت گلخانه در جهادکشاورزی، افزود: تاییدیه و پروانه احداث گلخانه از طریق ورزات جهادکشاورزی و ادارات ذی صلاح بررسی و مجوزهای مربوطه نیز از اداره آب، گاز و برق استعلام می شود.

مهاجری بیان کرد: خرید یا اجازه زمین جهت احداث گلخانه های در اشل صنعتی باید حداقل 5000 متر باشد تا بتوان 3000 متر از آن را گلخانه احداث کرد.

همچنین رعایت فاصله از رودخانه، دریا، کارخانه ها، مزراع، واحدهای دام و طیور با گلخانه طبق ضوابط باید رعایت شود.

کارشناس مسئول امور تسهیلات گلخانه ای جهادکشاورزی زنجان با بیان اینکه اکثر زمین های استان زنجان شکل هندسی مناسبی ندارند، تشریح کرد: حد اقتصادی زیر بنای گلخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام ضوابط و شرایط احداث گلخانه در استان زنجان

اعلام ضوابط و شرایط احداث گلخانه در استان زنجان