مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 12:372022-04-05بين الملل

آمریکا توسعه هسته ای سریع چین را خطرناک می داند


قرار است امروز (سه شنبه) رییس فرماندهی استراتژیک آمریکا به قانون گذاران این کشور بگوید که توسعه زرادخانه های استراتژیک و هسته ای چین در حال تشدید سریع خطر برای آمریکاست.

- قرار است امروز (سه شنبه) رییس فرماندهی استراتژیک آمریکا به قانون گذاران این کشور بگوید که توسعه زرادخانه های استراتژیک و هسته ای چین در حال تشدید سریع "خطر" برای آمریکاست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه تایمز ژاپن، طبق متن منتشر شده پیش از آغاز جلسه، چارلز ریچارد، رییس فرماندهی استراتژیک آمریکا در سخنان خود در زیرکمیته دفاعی مجلس آمریکا که قرار است امروز انجام شود، خواهد گفت: نخستین آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیمای مافوق صوت چین در ماه ژوییه سال گذشته یک دستاورد تکنولوژیک است که پیامدهایی جدی برای ثبات استراتژیک دارد.

ریچارد در این سخنان که جزیی ترین اطلاعات منتشر شده آمریکا تاکنون است، نوشته است، این موشک مافوق صوت 40 هزار کیلومتر و به مدت 100 دقیقه پرواز کرده است که طولانی ترین مسافت طی شده توسط سلاح های حمله زمینی همه کشورهاست.

او در صحبت هایش چین و روسیه را به عنوان دو تهدید برجسته مطرح کرده و می گوید، هر طرح عملیاتی در پنتاگون و همه توانایی هایی که داریم بر این اساس است که بازدارندگی استراتژیک - خصوصا بازدارندگی هسته ای - پای بر جاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا توسعه هسته ای سریع چین را خطرناک می داند

آمریکا توسعه هسته ای سریع چین را خطرناک می داند