مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 11:322022-04-05سياسي

اسدپور ، شاعری که شعرش جوهره اصلی شعریت را داشت


سعید آژده با بیان این که خاکسپاری زنده یاد یارمحمد اسدپور روز گذشته در مسجدسلیمان انجام شد، گفت: وی شاعری بود که شعرش جوهره اصلی شعریت را داشت.

- این شاعر در گفت وگو با ایسنا گفت: در مراسم خاکسپاری این شاعر با استقبال شاعران و نویسندگان از جای جای کشور مواجه شدیم و هرمز علی پور، یار دیرین اسدپور، نیز علی رغم بیماری در آیین تشییع و خاکسپاری وی حضور داشت او اظهار کرد: به عنوان عضو کوچکی از جامعه شعری استان خوزستان از تمام کسانی که در مراسم دیروز شرکت کردند کمال تشکر را دارم.

وی با بیان اینکه منتقدان زیادی به مضمون شعری یار محمد اسدپور پرداخته اند، گفت: برای اولین بار و در دهه 50 شمسی یارمحمد اسدپور و سید علی صالحی که از بین پنج شاعر اصلی بنیان گذار شعر موج ناب بودند وفادار به این سبک از شعر ماندند.

آژده گفت: یارمحمد اسدپور در انزوا می زیست و شعر می گفت و آنچه شعر اسدپور را نسبت به هم نسل های خودش متمایز می کند تئوریک نبودن آن است.

وی ادامه داد: عناصر بومی و محلی بر اشعار اسدپور حاکم هستند که از ویژگی های بارز شعر موج ناب است و مخاطب را با اشعار خود پیوند می دهد.

این شاعر با بیان اینکه آنچه شعر اسدپور را با مخاطب پیوند می دهد جوهره اصلی شعر اوست توضیح داد: بدین معنا که وی شاعری بود که شعرش جوهره اصلی شعریت را داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسدپور ، شاعری که شعرش جوهره اصلی شعریت را داشت

اسدپور ، شاعری که شعرش جوهره اصلی شعریت را داشت