مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 09:572022-04-05فرهنگي

هنر در نسل امروز مرده است


یک هنرمند مشهدی با بیان اینکه فرهنگ و هنر در میان این نسل مرده است و نفس های آخرش را می کشد، گفت: امروز همه در هنر به دنبال پول و ثروت می گردند و اگر کاری برای آن ها سود نداشته باشد، - جذابیتی نیز ندارد.

حجت سالارمحمدی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اثرش در جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد اظهار کرد: این طرح پاویون خشت و خورشید خراسان نام دارد که ایده اولیه آن بر اساس برج رادکان در میل رادکان انتخاب شده که حد فاصل مشهد و چناران قرار دارد.

گفته می شود این برج را خواجه نصیرالدین طوسی حدود 800 سال پیش ساخته و کارکرد آن در نجوم شناسی، تشخیص فصل ها، آغاز سال، ماه های سال، شب یلدا و همه اتفاقات طول سال است.

وی ادامه داد: این طرح ترکیبی از ماهی نوروز با 36 ستون است و هر سه ستون یک ضلع از 12 ضلع سال است که نشان از 12 ماه سال دارد.

ما این ستون ها را به نیم ستون تبدیل کرده و بخشی را به آکواریوم استوانه ای تغییر داده ایم.

سالار محمدی با اشاره به اینکه این اثر در رودپارک که انتهای بولوار معلم قرار دارد، اجرا و نصب شد، تصریح کرد: در راستای ایجاد تعامل میان این اثر هنری و مردم بازی ها، سرگرمی ها و آیتم های تصویری را در این مکان تعبیه کرده ایم تا افراد با آن سرگرم شوند که محتوای آموزشی نیز دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنر در نسل امروز مرده است

هنر در نسل امروز مرده است