مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 08:122022-04-05پزشكي

مورد قطعی ابتلا به سرخک در خراسان جنوبی گزارش نشده است


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی چهار کودک زیر پنج سال مشکوک به سرخک در استان خبر داد و گفت: آزمایشات از این کودکان گرفته شده و به تهران ارسال شده است، - اما تاکنون مورد قطعی از ابتلا به سرخک در استان گزارش نشده است.

مجید شایسته در گفت وگو با ایسنا از اجرای کمپین سرخک و سرخجه در 181 منطقه عملیاتی شامل 12 پایگاه بهداشتی در مناطق شهری و 169 خانه بهداشت و سیار مناطق روستایی خبر داد و اظهار کرد: سرنگ برای تزریق پد الکلی، واکسن MMR و کارت واکسن به تعداد کودکان هدف تامین شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته سه کودک 11 ماهه، 9 ماهه و سه ساله مبتلا به سرخک در قاین، بیرجند و درمیان شناسایی شدند و پس از شناسایی، تمامی جمعیت در معرض خطر بیماری سرخک در این شهرستان ها که بالغ بر 9 هزار و 242 نفر بودند، واکسینه شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به نمونه گیری از 71 نفر در سطح استان طی سال گذشته، افزود: میزان بیماریابی موارد مشکوک به سرخک 9 در 100 هزار نفر در کل جمعیت استان است که پیش بینی کشوری چهار در 100 هزار نفر جمعیت تعیین شده است.

شایسته با بیان اینکه شهرستان های هدف کمپین سرخک و سرخجه نهبندان، درمیان، سربیشه و زیرکوه بودند که طی آبان ماه به مدت 2 هفته کمپین سرخک در آن ها اجرا شد، تصریح کرد: این کمپین با 230 تیم عملیاتی شام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مورد قطعی ابتلا به سرخک در خراسان جنوبی گزارش نشده است

مورد قطعی ابتلا به سرخک در خراسان جنوبی گزارش نشده است