مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 08:022022-04-05سياسي

رمضان در آیینه آداب و سنن خراسان شمالی


مردم خراسان شمالی چه شهری و روستایی طبق سنت های قدیمی در ماه مبارک رمضان آداب و رسومی را برگزار می کنند که علاوه بر زیبایی، این رسوم از لحاظ معنوی نیز فضایی لطیف و منور به آیات و احادیث دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تهیه آذوقه ماه مبارک رمضان برای خانواده و همچنین خانواده های کم بضاعت مانند آرد گندم، فطیر (نان سنتی) و شیر، تشکیل مقدمات گروه های قرائت ختم قرآن کریم و دیگر دعاهای مرسوم ماه مبارک رمضان از جمله آیین ها این ماه مبارک است.

برگزاری مراسم آشتی کنان شرکت در نماز جماعت مساجد، رفع اختلافات خانوادگی و آشتی کنان طی مراسم خاص به هنگام افطار از مراسم به خصوص این ماه مبارک در شهرستان های استان است.

همچنین بزرگی در خانواده هایی که اختلاف دارند حضور پیدا کرده و هر دوی آنها را به مراسم افطاری دعوت و میان آن ها آشتی و دوستی برقرار می کند.

مراسم، دعوت از تازه عروسان و تازه دامادها به هنگام افطار و سحر، جلسه خانوادگی و بهره مندی از تجربیات افراد کهنسال و تعریف خاطرات شیرین در روزهای بلند تابستان یا سرد زمستان ماه رمضان از دیگر رسوم مردم منطقه خطه شمال خراسان است.

اهدای هدیه به نوجوانان اهدای هدیه به نوجوانانی که به سن بلوغ رسیدند و یا تشویق کودکان به روزه و آشنایی آنها با ماه مبارک رمضان یکی از زیباترین سنت های این ماه مبارک بین اقو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رمضان در آیینه آداب و سنن خراسان شمالی

رمضان در آیینه آداب و سنن خراسان شمالی