مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 07:322022-04-05اقتصادي

واژه هایی که سازنده اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان هستند


از سال 89 که توسعه شرکت های دانش بنیان در دستور کار دولتمردان کشور قرار گرفت تاکنون واژه های متنوعی چون کارخانه های نوآوری، اقتصاد دانش پایه، - مناطق ویژه علم و فناوری و شتاب دهنده ها وارد ادبیات نوآوری و کارآفرینی کشور شده است که هر کدام از آنها می تواند زمینه سازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جهان برای صنعتی شدن ابتدا از اقتصاد کشاورزی (عصر پیش از تولید صنعتی تمرکز بر بخش کشاورزی) گذر کرد و به اقتصاد صنعتی (با تمرکز بر بخش تولید) رسید و بعد از آن راه اقتصاد پسا صنعتی/تولید انبوه (اواسط دهه 1900 با تمرکز بر بخش خدمات) را در پیش گرفت و اکنون اقتصاد دانش بنیان و مبتنی بر دانش به عنوان آخرین مرحله توسعه در بازسازی اقتصاد جهانی شناخته شده است.

در اقتصاد دانش بنیان که از اواخر دهه 2000-1900 آغاز شده است، عمده تمرکز بر بخش فناوری/سرمایه انسانی است و این مرحله، آخرین مرحله از تحولات اقتصادی است که بعضاً از آن به عنوان انقلاب دانش یاد می شود.

محور اقتصاد دانش بنیان، نیروی کار متخصص و دانش به عنوان اصلی ترین نوع سرمایه است و رشد اقتصادی ریشه در انباشت دانش دارد، زیرا انباشت دانش منشأ فناوری، نوآوری و کارآفرینی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واژه هایی که سازنده اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان هستند

واژه هایی که سازنده اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان هستند