مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 04:172022-04-05اقتصادي

وضعیت «اشتغال» و «بیکاری» زنان به روایت آمارها


همواره در سراسر جهان و به ویژه در کشورهای جهان سوم از زنان به عنوان نیروی کار ارزان قیمتی یاد می شود که به هنگام مواجهه کارفرمایان با بحران های اقتصادی، - نخستین گزینه تعدیل نیرو به شمار می روند.

پاندمی کووید 19 طی دو سال اخیر، شرایط یاد شده را وخیم تر کرده است و به نظر می رسد با کاهش توان استقلال مالی زنان، آسیب پذیری آنها بیشتر خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شیوع کرونا در جهان در سالهای اخیر مشکلات بسیاری در فعالیت واحدهای اقتصادی و تولیدی در کشورهای مختلف داشت که از مهمترین تبعات آن تعدیل نیرو بود در این بین بیکاری نه تنها دامن گیر مردان بلکه زنان را نیز در بر گرفت.

به طوریکه بر اساس رفع می شود ، اما نگاهی به نرخ بیکاری زنان فارغ التحصیل آموزش عالی نشان دهنده آن است که طی سالهای 96 تا 99 این نرخ با روندی کاهشی از 30 به 22 درصد رسیده است این در حالیست که نرخ بیکاری زنان فارغ التحصیل مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد 2 برابر (کمی بیشتر از دو برابر) مردان بوده است و در مقطع دکتری نیز بعضا این آمار سه برابر و حتی بیشتر هم می شود.

از سوی دیگر نیز اگرچه سهم زنان از تعداد کل شاغلین کشور و همچنین تعداد قانون گذاران، مقامات عالی رتبه و مدیران کل کشور طی سالهای 94 تا 97 روندی صعودی داشته اما این آمار از سال 97 تا 99 با روندی کاهشی مواجه بوده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت «اشتغال» و «بیکاری» زنان به روایت آمارها

وضعیت «اشتغال» و «بیکاری» زنان به روایت آمارها