مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 00:222022-04-04اقتصادي

چرا حرکت به سمت نسل جدید دانشگاه ها برای تحقق اقتصاد دانش بنیان ضروری است؟


یک مسیر شناخته شده برای تولید ثروت از دانش حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین است که با کمک ظرفیت علمی اساتید، امکانات زیرساختی و ارتباطات دانشگاه و انگِیزه علمی دانشجوها ارزش افزوده می سازد و موجب توسعه اقتصادی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، تحریم های اقتصادی دهه گذشته و بحران کرونا  نشان داد که بالفعل کردن ظرفیت های بالقوه کشور نه تنها می تواند راه نجات از شرایط فعلی باشد بلکه می تواند با ایجاد ثروت در شکوفایی اقتصادی کشور نقش داشته باشد.

یکی از ظرفیت های بالقوه کشور که در سال های اخیر استفاده چندانی از آن نشده، ظرفیت دانشگاه های کشور به عنوان قطب تولید علم و دانش است.

در واقع این دانشگاه ها هستند که باید با تکیه بر دانش و علمی که فراگرفته اند برای مشکلات ریز و درشتی در کشور وجود دارد راه حل های عملیاتی ارائه کنند و در مسیر تجاری سازی و تولید ثروت از دانش گام بردارند.

اما لازمه ی تحقق  این گام بزرگ چیست و برای عملیاتی شدن آن چه باید کرد؟ برای یافتن پاسخ این سوال به سراغ محمدحسین خشتی ، کارشناس علم و فناوری رفتیم تا با نگاهی به وضعیت ایران در تولید ثروت از محل دانشگاه ها، با اقداماتی که باید در مسیر انجام شود آشنا شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا حرکت به سمت نسل جدید دانشگاه ها برای تحقق اقتصاد دانش بنیان ضروری است؟

چرا حرکت به سمت نسل جدید دانشگاه ها برای تحقق اقتصاد دانش بنیان ضروری است؟