مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 22:222022-04-04اقتصادي

کاشت محصولات کشاورزی پر مصرف آب در لرستان ممنوع


معاون عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر ارائه الگوی کشت به کشاورزان گفت: از کشت محصولات پر مصرف آب در استان جلوگیری به عمل آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احمدرضا دالوند امروز دوشنبه در جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی استان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان به خشکسالی و کم آب بودن کشور اشاره کرد و با بیان اینکه راهی جز سازگاری و مدیریت کم آبی نداریم، اظهار داشت: خروج سالیانه حدود 12.

5 میلیون مترمکعب روان آب از استان، نشان دهنده نداشتن زیرساخت لازم در این زمینه است.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر این مقدار روان آب در استان کنترل می شد امروز دغدغه کم آبی نداشتیم، افزود: سدهای ساخته شده نتوانستند مشکل کم آبی را حل کنند، همچنین سدهایی که در حال احداث هستند مشکل اعتبار و یا تخصیص آب دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان مباحث فرهنگی را دومین چالش در زمینه کم آبی عنوان کرد و گفت: دستگاه های مربوطه به همراه صدا و سیما و دیگر رسانه ها در زمینه صرفه جویی در مصرف آب فرهنگ سازی کنند و گزارشی از عملکرد اجرایی خود را در جلسات بعدی ارائه دهند.

دالوند تنها راه خروج از بحران کم آبی را برنامه ریزی و اجرای آن در مدیریت مصرف آب دانست و عنوان کرد: جهاد کشاورزی در ارائه الگوی کشت، برای حذف محصولات پر مصرف آب کشت محصولات کم مصرف را به کشاورزان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت محصولات کشاورزی پر مصرف آب در لرستان ممنوع

کاشت محصولات کشاورزی پر مصرف آب در لرستان ممنوع