مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 14:072022-04-04اقتصادي

فارس آماده اجرای کامل طرح ملی نهضت مسکن است


مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با اشاره به اقدامات اجرایی شده در راستای طرح ملی نهضت مسکن، آمادگی این استان برای تحقق اهداف چهارساله این طرح را اعلام کرد.

- امیرحسین جمشیدی دوشنبه 15 فروردین در یک نشست خبری، با بیان اینکه یکی از سیاست های اصلی دولت تولید مسکن بود و به تبع آن پیگیری برای جهش تولید مسکن انجام شده است، گفت: در شهرهای مختلف بسته به قیمت زمین 20 تا 50 درصد از قیمت مسکن بحث زمین است و تمهیداتی در قانون مسکن برای کاهش این هزینه وجود دارد.

جمشیدی، یکی از راهکارهای کاهش تاثیر قیمت زمین بر قیمت تمام شده مسکن را در طرح نهضت ملی، استفاده از زمین های مربوط به منابع ملی و راه و شهرسازی اعلام و اضافه کرد: در استان فارس هم شاهد اتفاقات خوبی بودیم و زمین مناسب به لحاظ کمی و کیفی تامین شده است.

جمشیدی با بیان اینکه 5500 هکتار زمین تامین و مراحل تصویب در کارگروه های مختلف انجام شده است، از شناسایی 12 هزار هکتار زمین مناسب دیگر نیز خبر داد و گفت: آمادگی داریم که 260 هزار واحد مسکونی سهمیه استان فارس را طی 4 سال آینده محقق کنیم.

او در خصوص شهرهای جدید مصوبه شورای عالی شهرسازی هم گفت: سرریز جمعیتی کلانشهرها در شهرها و شهرک های جدید قرار داده می شوند چراکه امکان توسعه بیش از این در شیراز وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس آماده اجرای کامل طرح ملی نهضت مسکن است

فارس آماده اجرای کامل طرح ملی نهضت مسکن است