مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 13:522022-04-04سياسي

طرح های جدید جهاد دانشگاهی در سال جدید/ چالش های موجود در مسیر تولید فناوری ها


رییس جهاد دانشگاهی ضمن اشاره به طرح های جدید جهاد دانشگاهی در سال 1401، چالش های موجود در مسیر تولید فناوری ها را تشریح کرد.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ در پی فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی، در خرداد 59 این ستاد در مرداد همان سال به منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی، جهاد دانشگاهی را به عنوان یک نهاد انقلابی و برخاسته از انقلاب فرهنگی تاسیس کرد.

پس از تبدیل ستاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی، اساسنامه این نهاد در آذرماه سال 65 مورد تجدید نظر قرار گرفت و با حذف وظیفه مشارکت در مدیریت اداره دانشگاه ها و تاکید بر انجام فعالیت های فرهنگی و تحقیقاتی به منظور اسلامی شدن دانشگاه ها به تصویب رسید.

بار دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به شرایط جدید دانشگاه ها در آبان ماه سال 69 مصوبه ای را به تصویب رساند که در آن جهاد دانشگاهی به عنوان پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی، خدماتی کشور معرفی شد.

از آن زمان تاکنون جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد مولود انقلاب اسلامی در راستای تولید دانش بنیان فعالیت می کند و هر سال گام بلندتری را در این مسیر برمی دارد، چند سال اخیر هم که از سوی مقام معظم رهبری بر تولید و اقدامات دانش بنیان تأکید بیشتری شده است، جهاد دانشگاهی در رأس تمام نهادها فعالیت ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح های جدید جهاد دانشگاهی در سال جدید/ چالش های موجود در مسیر تولید فناوری ها

طرح های جدید جهاد دانشگاهی در سال جدید/ چالش های موجود در مسیر تولید فناوری ها