مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 13:372022-04-04اقتصادي

«کشکان» رو به خشکی می رود/ نفس های آخر شریان حیات بخش


رودخانه «کشکان» این روزها نفس های آخرش را می کشد و در صورت استمرار خشکسالی ها به اعتقاد کارشناسان فاجعه ای تلخ به نام خشکی شریان حیات بخش جنوب لرستان رخ خواهد داد.

- - گروه استان ها: جنوب استان لرستان با رودخانه های سیمره و کشکان و مادیان رود ، بار بخش عمده ای از تولید غلات استان را به دوش می کشد که با وقوع خشکسالی ها در استان لرستان و کاهش چشمگیر منابع آب زیرزمینی شاهد مشکلات جدی در زمینه آب شرب در شهرستان های کوهدشت، پلدختر و رومشکان هستیم.

شریان حیات بخش کشکان رو به خشکی می رود وقوع خشکسالی های در استان لرستان و کاهش چشمگیر منابع آب زیرزمینی، رودخانه ها برای آبرسانی خالی شده است به طوری که در کشکان این روزها آب چندانی برای رساندن به مزارع تشنه وجود ندارد.

این وضعیت رودخانه کشکان در حالیست که حفر چاه های غیرمجاز و فعالیت پمپ های آب هر آنچه از مایه حیات کشکان بوده را بلعیده تا هر روز بر عمق بحران زیست محیطی در محل این رودخانه بزرگ استان افزوده شود.

داریوش حسن نژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان در رابطه با احتمال خشک شدن رودخانه کشکان هشدار داده است و این امر را برای استان بسیار نگران کننده اعلام کرد.

احتمال خشک شدن رودخانه کشکان وی در گفت و گو با مقام معظم رهبری سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی نامگذاری شده و همه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کشکان» رو به خشکی می رود/ نفس های آخر شریان حیات بخش

«کشکان» رو به خشکی می رود/ نفس های آخر شریان حیات بخش