مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 13:322022-04-04اقتصادي

وزارت صنعت: واردات دارو تا پایان سال نصف می شود


با توجه به حذف ارز ترجیحی و اعمال آن به روش های دیگر می توان از ظرفیت تولید دارویی کشور در بازاریابی صادراتی نیز استفاده کرد.

- معاون وزیر صمت از حذف ارز دولتی برای دارو خبر داد و گفت که هدف وزارت صمت کاهش 50 درصدی ارزبری در این حوزه تا پایان سال است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدمهدی برادران در حاشیه مراسم تفاهم نامه همکاری مشترک در راستای ارتقا صنعت غذا و دارو با ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اظهار کرد: پیرو نامگذاری امسال، اولین جلسه کاری وزیر صمت با مجموعه معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد و در آن جلسه مکلف شدیم تا شاخص های صنعتی شدن تولید دانش بنیان و شاخص های دانش بنیان شدن تولیدات صنعتی را به عنوان دو راهبرد اصلی دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه ارزش واردات سالانه دارو حدود دو میلیارد دلار است، تصریح کرد: با همکاری با برخی از پتروشیمی ها و سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه داروهای بیوتکنولوژی و همچنین همکاری سه جانبه وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و دفتر صنایع غذایی و دارویی وزارت صمت، واردات دارو می تواند تا 50 درصد، معادل یک میلیارد دلار کاهش یابد.

برادران با بیان اینکه بازارهای منطقه ای و بازارهای خوبی در سطح جهان برای داروهای با کیفیت ایرانی وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه تاکنون ارز 420


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت صنعت: واردات دارو تا پایان سال نصف می شود

وزارت صنعت: واردات دارو تا پایان سال نصف می شود