مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 13:022022-04-04سياسي

ماجرای طرح حمایت از کاربران و جنگ رسانه ای که علیه آن به راه افتاد


در نسخه نهایی طرح حمایت، اثری از برخوردهای چکشی و اعمال فیلتر بدون وجود جایگزین مناسب و بدون تدبیر و بی توجه به زندگی مردم نیست.

دغدغه این نسخه اساساً اصلاح نظام حکمرانی کشور و توسعه خدمات فضای مجازی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، محمد مهدی حبیبی، دانش آموخته کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات از دانشگاه صنعتی شریف، طلبه سطح دو حوزه علمیه مشکات و رییس هیات مدیره سازمان مردم نهاد فضای مجازی پاک (فمپ) در یادداشتی با عنوان ماجرای طرح صیانت؛ چیستی طرح و جنگ رسانه ای نوشت: حوادث سال 96 در ایران و جهان منشا شکل گیری ایده طرح ساماندهی پیام رسان های اجتماعی بود.

در آن زمان موثرترین پدیده فضای مجازی کشور ما پیام رسان تلگرام بود که اتفاقات بسیار مهمی را در جهت نقض حاکمیت ملیِ کشور رقم زد.

به طور مثال در دیماه 96 ادعای تلگرام مبنی بر عرضه قریب الوقوع رمز ارز گرام به عنوان یک #تهدید_اقتصادی مطرح شد؛ در صورت عرضه و فراگیری این رمز ارز عملاً بخشی از سیاست گذاری و ابزارهای مدیریت اقتصاد کشور از دست بانک مرکزی و حاکمیت ملی بطور کلی خارج میشد.

از جمله تاثیرات بالقوه فراگیری رمزارز گرام میشد به موارد زیر اشاره کرد: در صورت موفقیت این پروژه، مبادلات اقتصادی در بستر تلگرام با این رمز ارز صورت می پذیرفت و هر کاربر به ازای دریاف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای طرح حمایت از کاربران و جنگ رسانه ای که علیه آن به راه افتاد

ماجرای طرح حمایت از کاربران و جنگ رسانه ای که علیه آن به راه افتاد