مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 11:222022-04-04اقتصادي

آمار سفرهای نوروز 1401 اعلام شد


دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر از ثبت بیش از 50 میلیون و 600 هزار نفر شب اقامت در نوروز خبر داد و مازندران، خراسان رضوی، گیلان، هرمزگان، فارس، اصفهان، - بوشهر، یزد، خوزستان و تهران را پرسفرترین استان ها در تعطیلات نوروز امسال معرفی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل توسعه گردشگری داخلی در نشست خبری عملکرد ستاد مرکزی هماهنگی که با حضور معاونان وزارت راه و شهرسازی، معاون وزارت کشور، رییس سازمان اورژانس، پلیس راهور ناجا و جمعیت هلال احمر برگزار شد، اعلام کرد: مجموع آمار اقامت شبانه مسافران نوروز از 26 اسفندماه 1400 تا 13 فروردین ماه در اقامتگاه های رسمی، 50 میلیون و633 هزار و 296 نفر شب بوده است.

به گفته او، مازندران، خراسان رضوی، گیلان، هرمزگان، فارس، اصفهان، بوشهر، یزد، خوزستان و تهران بیشترین اقامت را در نوروز داشتند و برای نخستین بار تهران در بین 10 استان پرسفر قرار گرفته است.

فاطمی افزود: استان های بوشهر، هرمزگان، گیلان، لرستان، تهران و البرز نوروز امسال در قیاس با تعطیلات نوروز سال های 98 و 97 با رشد اقامت مواجه شده اند.

او با اشاره به پیش بینی سونامی سفر از ماه ها پیش و برنامه ریزی این ستاد از آبان ماه، گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد و یادآور شد: در دو سال کرونا بخش عمده تأسیسات گردشگری با مشکلات زیادی مواجه شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار سفرهای نوروز 1401 اعلام شد

آمار سفرهای نوروز 1401 اعلام شد