مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 09:372022-04-04پزشكي

افسردگی فصلی چیست؟


افسردگی فصلی نوعی اختلال در خُلق وخوی فرد است که تقریباً شبیه همان افسردگی است، با این تفاوت که تنها در برخی فصول سال رخ می دهد و با تغییر فصل برطرف می شود.

- لیلا میررضایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: افسردگی فصلی به طور معمول در اواخر پاییز و اوایل زمستان شروع می شود و با فرا رسیدن فصل بهار و تابستان از بین می رود.

البته افسردگی فصلی در ماه های تابستانی نیز ممکن است رخ بدهد، اما شیوع آن کمتر از ماه های زمستانی است.

وی در رابطه با علائم و نشانه های افسردگی فصلی، عنوان کرد: این نوع افسردگی معمولاً به عنوان اختلالی جداگانه از انواع دیگر افسردگی در نظر گرفته نشده و مدلی از افسردگی است که در فصول خاصی عود می کند و در واقع الگویی تکرار شونده را نمایش می دهد.

میررضایی بیان کرد: برای تشخیص افسردگی فصلی، افراد باید حداقل به مدت دو سال نشانه های کامل افسردگی غیرفصلی را در فصل های خاصی در خود مشاهده کنند، به طوری که این نشانه ها فقط در آن فصول تکرار شوند.

این روانشناس در رابطه با علائم افسردگی غیرفصلی، عنوان کرد: بسیاری از ما نشانه های افسردگی را می شناسیم، البته هر تغییری در خلق وخو به عنوان افسردگی قلمداد نمی شود، اما به طور کلی نشانه هایی مانند احساس ناراحتی و بی حوصلگی، احساس ناامیدی یا بی ارزش بودن، کاهش انرژی جسمانی، از دست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افسردگی فصلی چیست؟

افسردگی فصلی چیست؟