مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 09:072022-04-04بين الملل

عراق و ایران، دو کشور اول آلوده به مین در جهان


نیروهای پاکسازی در ایران، هیچگاه به طور کامل به ادوات پیشرفته پاکسازی مجهز نبوده اند ضمن آنکه نقشه مین های کاشته شده توسط نیروهای بعثی در خاک ایران هیچگاه در اختیار دولت های جمهوری اسلامی ایران قرار نگرفت در حالی که بیش از 4 میلیون و 200 هزار هکتار از خاک .

- نیروهای پاکسازی در ایران، هیچگاه به طور کامل به ادوات پیشرفته پاکسازی مجهز نبوده اند ضمن آنکه نقشه مین های کاشته شده توسط نیروهای بعثی در خاک ایران هیچگاه در اختیار دولت های جمهوری اسلامی ایران قرار نگرفت در حالی که بیش از 4 میلیون و 200 هزار هکتار از خاک 5 استان ایران آلوده به مین است.

عراق در اولین ردیف جدول آلودگی به مین جهان ایستاد.

تا سال 2020، مصر اولین کشور آلوده به مین جهان بود ولی دو سال قبل، پی یر لود هامر ، مدیر برنامه سازمان ملل برای مین زدایی در عراق UNMASS در گفت وگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد که عراق در اولین ردیف از جدول کشورهای آلوده به مین دنیا قرار گرفته چرا که طبق برآورد محاسبان این نهاد بین المللی 2.

69 میلیون متر مربع از خاک عراق، مین گذاری شده است.

روزنامه اعتماد نوشت؛ به گفته هامر، بیشترین مین های کاشته شده در خاک این کشور، در مناطق جنوبی عراق و در مرز مشترک عراق و ایران است علاوه بر آنکه طی سال های اخیر و به دنبال هجوم داعش به خاک عراق،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق و ایران، دو کشور اول آلوده به مین در جهان

عراق و ایران، دو کشور اول آلوده به مین در جهان