مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 09:072022-04-04اقتصادي

جریمه بکارگیری اتباع غیرمجاز افزایش یافت


جریمه بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز بابت هر روز بکارگیری 696 هزار و 625 تومان اعلام شد؛ این رقم در مقایسه با سال گذشته 250 هزار تومان افزایش را نشان می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حالی که سال گذشته جریمه به کارگیری اتباع غیر مجاز خارجی بابت هر روز اشتغال، 442 هزار و 580 تومان بود این رقم از سوی اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سال جدید، 696 هزار و 625 تومان اعلام شده و 254 هزار تومان نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

برابر ماده 120 قانون کار، اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول بکار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آیین نامه های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند.

آنطور که مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار گفته تعیین مبلغ جریمه بر اساس مصوبه شورای عالی کار در خصوص حداقل دستمزد سال 1401 صورت می گیرد.

به گفته وی این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف، دو برابر خواهد شد و در صورت استنکاف از پرداخت این جریمه، کارفرما مطابق با ماده 181 قانون کار به محاکم قضایی معرفی می شود.

مطابق با بند ج ماده 11 قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که به صورت غیرمجاز از نیروی کار خارجی استفاده کند یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به 5 برابر حداقل دستمزد برای ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریمه بکارگیری اتباع غیرمجاز افزایش یافت

جریمه بکارگیری اتباع غیرمجاز افزایش یافت