مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 08:172022-04-04اقتصادي

سوغات بهاره سروستان در انتظار ثبت ملی


در فصل بهار و در کنار همه محصولات باغی و زراعی، نام سروستان با محصولات لبنی باکیفیت و طعم منحصربه فرد، عجین شده است و حتی می توان گفت ورود بخش عمده ای از مسافران و گردشگران نوروزی به شهرستان سروستان برای خرید این محصولات است.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سروستان، این روزها همزمان با حال و هوای بهاری و شور و شوق آمدن سال جدید مثل هر سال شاهد حضور مسافران و گردشگرانی در شهر هستیم که برای خرید سوغاتی معروف سروستان مهمان شهر ما شده اند.

تمام شهرهای ایران، همگی صاحب خوراکی های متنوعی هستند که می توان گفت نمونه آن ها را در هیچ کجای دنیا نمی توان یافت و به مرور به یکی از محبوب ترین سوغاتی های آن منطقه تبدیل می شوند، معمولا این خوراکی ها تنها در آن منطقه تهیه می شوند و یا بهترین نوع آن ها مربوط به آن منطقه است و هر شهر و دیاری به خاطر وجود نوع زندگی و سبک معیشت مردمانش برای تهیه، طبخ و به عمل آوردن آن خورکی مهارت های خاصی دارند.

دوغ، نوشیدنی پر خاصیت و محبوبی در بین مردم است و با آمدن فصل بهار تقاضای تهیه و مصرف این محصول لبنی زیاد شده روز به روز به طرفدارانش اضافه می شود.

 نخستین عرضه کنندگان این سوغاتی خوشمزه و اصیل سروستان عشایری بودند که در فصل بهار و در موسم کوچ بهاره، دشت و کوهپایه های سروستان را محل مناسبی برای اطراق و ماندن ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوغات بهاره سروستان در انتظار ثبت ملی

سوغات بهاره سروستان در انتظار ثبت ملی