مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 00:022022-04-03فرهنگي

داستانی که در قطعه معروف «به زندان» نهفته است


اواسط فروردین ماهِ 120 سال قبل (1281)، هنرمندی متولد شد که هنوز هم که هنوز است از او به عنوان فردی یاد می شود که توانسته است به موسیقی ملی ایران حیات دوباره بخشد.

- اواسط فروردین ماهِ 120 سال قبل (1281)، هنرمندی متولد شد که هنوز هم که هنوز است از او به عنوان فردی یاد می شود که توانسته است به موسیقی ملی ایران حیات دوباره بخشد.

ابوالحسن صبا؛ هنرمندی که اگرچه بیش از نیم قرن (1336) از رفتنش می گذرد اما صدای نواختن قطعاتی که ساخت، گویی حضوری معنوی در موسیقی را ندا می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، ابوالحسن صبا از آهنگسازان و نوازندگانی بود که به واسطه شاگردان متعددی که در حوزه موسیقی تربیت کرد، همچنان هستند کسانی که به شیوه او بنوازند یا قطعاتی را تنظیم کنند.

در گزارش حاضر به بهانه زادروز این هنرمند (14 فروردین ماه)، نگاهی خواهیم داشت به داستان قطعه به زندان ؛ قطعه ای در مایهٔ شوشتری که پس از سال ها همچنان به عنوان قطعه ای سخت که تندنوازی ویولن را در خود دارد، مورد علاقه دوستداران موسیقی است.

به زندان ندای آزادی خواهی است؟ درباره داستان پشت قطعه به زندان و اینکه چه چیزی الهام بخش ابوالحسن صبا در ساخت این قطعه بوده، روایت های متفاوتی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستانی که در قطعه معروف «به زندان» نهفته است

داستانی که در قطعه معروف «به زندان» نهفته است