مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 23:072022-04-03سياسي

ردادی: آوینی، متفکر مطرود دولت تکنوکرات ها بود


در دولت تکنوکرات ها روشنفکری انقلابی به شدت تضعیف شد و اشخاصی نظیر سیدمرتضی آوینی طرد و ترک شدند و هیچ حمایتی از آن ها نمی شد و بعضاً موانعی را بر سر راه او قرار می دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 آبستن تحولات مهمی در جامعه انقلابی ایران بود.

10 ـ 15سالی از غلبه نهضت اسلامی بر رژیم ستمشاهی می گذشت و عده ای با توجه به فراهم آمدن زمینه مناسب سعی در آن داشتند که مفاهیم و آموزه هایی را وارد جامعه انقلابیِ ایران کنند که چندان نسبتی با انقلاب حضرت روح الله نداشت.

سر آخر در این امر موفق شدند و کار به آنجایی رسید که به قول شهید عزیز اهل هنر، سیدمرتضی آوینی در نشریات ایران با حمایت هایی از جانب برخی دولتمردان آموزه های ضدانقلابی به خورد مردم داده می شد و به اسم تعامل و آزاداندیشی تفکر حزب الله دگماتیسم سیاسی ـ فرهنگی تلقی شده و تفکر روشنفکری غرب زده عید صحیح الاعتقادی تبلیغ می شود.

  تصمیم گرفتیم تا با محسن ردادی، استاد مطالعات انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر چند کلامی درمورد چرایی نفوذ و غلبه تفکر روشنفکری در ایران و نوع مواجهه جبهه انقلاب در برابر این تهاجم فرهنگی گپی بزنیم که در ادامه بخش هایی از آن را می خوانید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردادی: آوینی، متفکر مطرود دولت تکنوکرات ها بود

ردادی: آوینی، متفکر مطرود دولت تکنوکرات ها بود