مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 14:122022-04-03فناوري

سوءاستفاده گروه های هکری از جنگ اوکراین برای حملات فیشینگ


بررسی های گوگل نشان می دهد گروه های هکری از جنگ اوکراین برای طراحی حملات فیشینگ و سرقت اطلاعات حساس بهره می گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، حملات فیشینگ مذکور منجر به سرقت پول از قربانیان مختلفی در سراسر جهان شده است.

آماری که گوگل منتشر کرده حاکی است گروه های هکری مختلف از کشورهای متنوع که برخی وابسته به دولت ها بوده و برخی به طور مستقل و با وابستگی های نامشخص عمل می کنند، مطالبی را با مضامین جنجالی مرتبط با جنگ اوکراین همراه با لینک های آلوده برای کاربران ارسال می کنند و از این طریق تلاش می کنند افراد را ترغیب به کلیک بر روی لینک های یادشده کنند که نتیجه این کار آلوده شدن رایانه های افراد قربانی و سرقت اطلاعات آنهاست.

تنها در دو هفته گذشته، گوگل چندین گروه هکری را شناسایی کرده که به دنبال سو استفاده از جنگ اوکراین برای تحقق اهداف مخرب خود هستند، خواه این اهداف سرقت اطلاعات، سرقت پول یا چیز دیگری باشد.

در این میان یک گروه هکری مستقر در روسیه وجود دارد که گوگل از آن با عنوان Coldriver یاد می کند، اما همچنین به عنوان Calisto نیز شناخته می شود.

اهداف آنها شامل چندین سازمان غیردولتی و اندیشکده مستقر در ایالات متحده، ارتش چندین کشور اروپای شرقی، ارتش یک کشور بالکان، یک پیمانکار دفاعی مستقر در اوکراین و همچنین مرک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوءاستفاده گروه های هکری از جنگ اوکراین برای حملات فیشینگ

سوءاستفاده گروه های هکری از جنگ اوکراین برای حملات فیشینگ