مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 13:072022-04-03پزشكي

شناسایی دو مورد سرخک در استان یزد/ هشدار علوم پزشکی به خانواده ها


معاون فنی مرکز بهداشت یزد با بیان این که یک مورد قطعی سرخک در شهرستان مهریز و یک مورد قطعی سرخک در یزد از اتباع بیگانه شناسایی شدند، گفت: کلیه خانواده های باید نسبت به واکسیناسیون کودکان خود بر علیه این بیماری در سن 12 ماهگی و 18 ماهگی اقدام کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، دکتر مسعود شریفی دقایقی پیش در جمع برخی خبرنگاران در خصوص شناسایی دو مورد سرخک در این استان، اظهار کرد: با توجه به شرایط نامناسب بهداشتی در کشورهای همسایه، به ویژه در مرزهای شرقی و غربی و عبور و مرور غیرقانونی افراد از مرز  متاسفانه مواردی از بیمای سرخک در سطح کشور مشاهده و در روزهای گذشته، دو مورد سرخک نیز در استان یزد شناسایی شده است.

وی با بیان این که یک مورد قطعی سرخک در شهرستان مهریز و یک مورد قطعی سرخک در شهرستان یزد از اتباع بیگانه شناسایی شدند، افزود: پس از شناسایی و تایید موارد سرخک در استان، خانواده مبتلا توسط تیم های بیماریابی مراکز بهداشت شهرستان ها مورد پیگیری قرار گرفتند و خوشبختانه اطرافیان مشکلی نداشتند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: بررسی افرادی که با فرد مبتلا در ارتباط بودند، بررسی محل زندگی فرد مبتلا در شعاع 500 متری و بررسی خانواده هایی که در این فاصله کودک زیر پنج سال دارند از نظر واکسیناسیون سرخک از اقدامات انجام شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی دو مورد سرخک در استان یزد/ هشدار علوم پزشکی به خانواده ها

شناسایی دو مورد سرخک در استان یزد/ هشدار علوم پزشکی به خانواده ها