مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 12:422022-04-03اقتصادي

گام عملیاتی دانشگاه تبریز برای تولید ثروت از دانش با کمک کارگزارها


شرکت های کارگزاری از یکسال پیش درکنار اداره های ارتباط با صنعت 9 دانشگاه کشور فعالیت خود را شروع کرده اند و تاکنون اقدامات موثری در کشور انجام داده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس؛ به علت نبود مدل همکاری مناسبی میان دانشگاه­ های کشور و صنعت، سرعت دانشگاه های کشور در حرکت به سمت صنایع و حل مسائل کشور بسیار کند شده است و این وضعیت نامطلوب تا جایی ادامه پیدا کرده که در طول چهار سال گذشته، رتبه ارتباط دانشگاه و صنعت ایران، از عدد 89 به 120 رسیده و 31 پله افت کرده است.

اما از یکسال پیش با شروع فعالیت شرکت های کارگزاری، روحی تازه در جسم دانشگاه ها دمیده شده است.

گام بلند دانشگاه تبریز برای بهبود وضعیت ارتباط دانشگاه با صنعت یکی از نمونه ­های موفق ارتباط شکل گرفته میان دانشگاه و بخش خصوصی (کارگزاری­ ها) را می­ توان در استان آذربایجان شرقی و با محوریت دانشگاه تبریز و کارگزاری پیشگامان علم و فناوری عصر تدبیر جست­وجو کرد.

در ابتدای امر و با همکاری مناسب حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز و شرکت کارگزار، تفاهم­نامه ­ای میان طرفین امضاء و شرایط تعامل میان آن­ ها فراهم شد.

در گام بعدی با هدف شناسایی ظرفیت های استان و دانشگاه توسط کارگزار، مدل­ هایی میان آن­ها برقرار شده است که می ­توانند سرآغاز تحول و پیشرفت در  


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام عملیاتی دانشگاه تبریز برای تولید ثروت از دانش با کمک کارگزارها

گام عملیاتی دانشگاه تبریز برای تولید ثروت از دانش با کمک کارگزارها