مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 11:022022-04-03اقتصادي

پبش بینی بورس؛ آیا رشد بازار ادامه دار است؟


رضاپور با اشاره به اینکه ورود پول حقیقی در ابتدای سال و در معاملات عید مشهود بود، گفت: این روند از نیمه اسفندماه آغاز شد که کماکان نیز به نظر می رسد ادامه دارد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فرارو، کارشناسان بازار سهام معتقدند، بورس در سال 1401 می تواند وضعیت متعادلی را تجربه کند، در این رابطه احیای برجام از اهمیت به سزایی برخوردار است، زیرا طی چند ماه گذشته بازار در یک حالت انتظاری به سر می برد تا برجام تعیین تکلیف شود، اما این مسئله تاکنون محقق نشده است.

در ابتدای سال جاری نیز به نظر می رسد، وضع برجام نیز هنوز نامشخص باشد، اما به هر حال اگر برجام احیا شود، این موضوع برای بازار سرمایه می تواند بسیار موثر باشد، زیرا با امضای مجدد توافق هسته ای تمامی بازار های سرمایه ای شامل سکه، طلا، خودرو، مسکن و ارز وارد رکود خواهند شد، بنابراین نقدینگی سرگردان در چنین شرایطی می تواند به بورس وارد شود.

از سوی دیگر شرکت های بورسی و فرابورسی با رفع تحریم ها شرایط بسیار مناسبی خواهد شد که این خود می تواند به یک محرک برای رشد بازار سهام بدل شود.

علاوه بر برجام، وضعیت بودجه نیز ریسک دیگر بازار سهام بود، اما با توجه به ابلاغ بودجه در روز پایانی سال گذشته، به نظر می رسد دیگر از این نظر ابهامی برای بورس وجود نداشته باشند و بازار در این زمینه تکلیف خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پبش بینی بورس؛ آیا رشد بازار ادامه دار است؟

پبش بینی بورس؛ آیا رشد بازار ادامه دار است؟