مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 10:172022-04-03پزشكي

تاثیر دود بر حافظه میمون ها


محققان می گویند، میمون هایی که در معرض دود آتش سوزی های جنگلی باردار شده اند، فرزندانی به دنیا آورده اند که دچار اختلال حافظه هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، سال گذشته یک سال اسف بار از لحاظ آتش سوزی های جنگلی بود و آتش سوزی های ویرانگر در کالیفرنیا، استرالیا و سیبری، پوشش های گیاهی و جنگل های فراوانی را نابود کرد.

این در حالی است که دود ناشی از این آتش سوزی های جنگلی می تواند باعث ایجاد طیف وسیعی از اثرات مضر بر سلامتی انسان ها و حیوانات از جمله سرفه، سردرد و سوزش چشم شود.

اکنون یک مطالعه جدید، اثرات مخربی را که دود این آتش سوزی ها می تواند روی میمون ها داشته باشد، بررسی کرده است.

محققان دانشگاه کالیفرنیا دیویس دریافتند که بچه میمون های ماکاک رزوس که مادرانشان در معرض دود آتش سوزی های جنگلی باردار شده اند، برخی تغییرات رفتاری از جمله مشکلات حافظه را نشان می دهند.

این تیم در این مطالعه، به اثرات دود ناشی از آتش سوزی جنگلی در کالیفرنیا در سال 2018 بر روی میمون های ماکاک رزوس که در مرکز تحقیقات ملی پستانداران کالیفرنیا نگهداری می شوند، پرداختند.

این آتش سوزی در تاریخ هشتم نوامبر آغاز شد و در مجموع 153 هزار و 336 هکتار را سوزاند و 18 هزار 804 ساختمان را ویران کرد و منجر به کشته شدن 85 نفر و زخمی شدن چندین آتش نشان شد که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر دود بر حافظه میمون ها

تاثیر دود بر حافظه میمون ها