مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 10:072022-04-03اجتماعي

خودداری مردم از خرید ماکیان و طیور بومی فروشندگان دوره گرد


اداره کل دامپزشکی استان اردبیل روز یکشنبه در اطلاعیه ای به مردم استان توصیه کرد از خرید ماکیان و طیور بومی از فروشندگان دوره گرد خودداری کنند.

- ایسنا/اردبیل اداره کل دامپزشکی استان اردبیل روز یکشنبه در اطلاعیه ای به مردم استان توصیه کرد از خرید ماکیان و طیور بومی از فروشندگان دوره گرد خودداری کنند.

در بخشی از این اطلاعیه به اشاره به تداوم زمستان گذرانی پرندگان وحشی و مهاجر و قرار گرفتن منطقه در مسیر و کریدور این پرندگان به عنوان ناقلان خاموش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ، نسبت به احتمال بالای بروز و شیوع این بیماری در طیور صنعتی و بومی هشدار داده شده است.

در این اطلاعیه به تمامی فعالان صنعت طیور و پرورش دهندگان طیور بومی و روستایی توصیه شده است ضمن تقویت و تشدید اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای و افزایش لایه های حفاظتی و امنیت زیستی از سهل انگاری و عادی انگاری بیماری اجتناب کرده و از هرگونه تردد غیرضروری خودداری کنند.

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است: فعالان این عرصه ضمن محصور کردن محل نگهداری طیور و قطع ارتباط با پرندگان آزاد پرواز هرگونه تلفات غیر متعارف، کاهش مصرف آب و دان و کاهش تولید در واحدهای پرورش خود را سریع به نزدیک ترین مرکز دامپزشکی و در روستاها به خانه های بهداشت اطلاع بدهند تا اقدامات لازم در اسرع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودداری مردم از خرید ماکیان و طیور بومی فروشندگان دوره گرد

خودداری مردم از خرید ماکیان و طیور بومی فروشندگان دوره گرد