مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 08:472022-04-03اقتصادي

جهاد آب رسانی؛ بزرگترین پروژه عمرانی فعال در کشور


پایش تمامی پروژه های بزرگ عمرانی در سطح کشور بیانگر آن است که در حال حاضر پروژه جهاد آب رسانی گسترده ترین پروژه فعال عمرانی در سطح کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در روزهایی که بسیاری از شهروندهای شهرهای بزرگ کشورهای توسعه یافته با مشکل عدم دسترسی به آب شرب بهداشتی دست و پنجه نرم می کنند، ارتقای سطح دسترسی مردم در ایران به آب آشامیدنی پایدار از 80 درصد به 90 درصد هدف گیری شده است.

بر این مبنا جهاد آبرسانی با هدف ارتقای شاخص های دسترسی جمعیت روستایی به آب پایدار شهری جزء اولویت های وزارت نیرو قرار دارد تا از این طریق با استفاده از ابزارهایی نظیر تخصیص، توسعه زیرساخت توزیع آب و سایر ساخت و سازهای مورد نیاز شرایط جهش در آب رسانی روستایی مهیا شود.

بر اساس جزییات منتشر شده از برنامه جهاد آبرسانی، وزارت نیرو درصدد است تا در قالب یک برنامه 3 ساله تا پایان دولت سیزدهم زمنیه رشد 10 درصدی شاخص های مذکور را فراهم کرده و جمعیت تحت پوشش آب شرب پایدار بهداشتی را  از 80 درصد به بیش از 90 درصد برساند.

در همین راستا، 2 جزء گروه های جهادی تخصصی حوزه آب به همراه خیرین در کنار متولیان دولتی این حوزه  3 ضلع مثلث جهاد آبرسانی را تشکیل می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهاد آب رسانی؛ بزرگترین پروژه عمرانی فعال در کشور

جهاد آب رسانی؛ بزرگترین پروژه عمرانی فعال در کشور