مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 08:372022-04-03سياسي

تخریب باغ شهرها را از ویلاهای مسؤولان شروع کنید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، 2 دهه از شکل گیری باغ شهرها می گذرد، این تفرجگاه ها در فضای دور از شهر و در محیطهای خوش آب و هوای هر منطقه به عنوان محلی برای استراحت افرادی که از نظر قدرت مالی متوسط رو به بالا هستند، ایجاد شدند.

طبق گفته امیرحسین جمشیدی، مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس، تنها در اطراف شهر شیراز 55 هزار قطعه شناخته شده باغ شهر وجود دارد و به گفته رییس سازمان منابع طبیعی، این ویلا باغ ها به طور عمده در اراضی تحت نظر سازمان امور اراضی جهاد کشاورزی و مستثنیات ساخته شده اند و همچنین به گفته دادستان مرکز استان فارس، 90 درصد باغ شهرهای استان غیرمجاز هستند.

طبق مصوبه شورای عالی شهر سازی و معماری، کاربری باغ شهری غیرقانونی است و مطابق با قانون حفظ کاربری، تغییر اراضی زراعی به ویلا باغ تخلف است و به حکم قانون حفظ یکپارچگی اراضی و عدم تفکیک آنها، امکان قطعه قطعه کردن زمین ها و واگذاری آنان وجود ندارد.

به گفته مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس، جز تعداد بسیار اندکی، ما هیچ باغ شهری که مجوزهای قانونی را از تبصره یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و یا سایر مراجع گرفته باشد، نداریم  و با توجه به قوانین موجود امکان قانونی کردن باغشهرها وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب باغ شهرها را از ویلاهای مسؤولان شروع کنید

تخریب باغ شهرها را از ویلاهای مسؤولان شروع کنید