مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 فروردین 1401 ساعت 17:022022-04-02پزشكي

افراد اتیسم قبل از 6 سالگی خدمات توانبخشی را دریافت کنند


کاردرمانگر دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، بر اهمیت دریافت خدمات توانبخشی برای افراد اتیسم در سنین کودکی تاکید کرد.

- ، افشین نعمتی گفت: خدمات کاردرمانی برنامه ریزی شده، مداوم و منظم، می تواند به کودکان طیف اتیسم در داشتن زندگی مستقل، کمک کند.

وی افزود: کودکان طیف اتیسم در تست های مربوط به تشخیص سندرم طیف اتیسم (ASD)، دارای نتایج غیر نرمال هستند.

مثلاً این کودکان حس های متمایزی را در فرایند رشدی دارند و چون فرایند حسی – حرکتی و یکپارچگی حسی انسان برای زندگی عادی و معمول بسیار حائز اهمیت است، افراد طیف اتیسم در این زمینه با مشکل روبه رو می باشند.

نعمتی ادامه داد: کودکان طیف اتیسم که هایپرسنس باشند، به دلیل اینکه محرک را به صورت بیش حسی و شدید احساس می کنند (برای مثال در لمس شدن مشکل دارند)، و اگر هایپو سنس باشند، محرک های عادی برای فرد نمی تواند عکس العمل لازم را ایجاد کند، در زندگی روزمره با مشکل روبه رو می شوند.

این فارغ التحصیل رشته کاردرمانی از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در زمینه روند توانبخشی برای کودکان اتیستیک، گفت: این کودکان با تشخیص اولیه از سوی روانپزشکان و یا فوق تخصص نورولوژی اطفال، به بخش های کاردرمانی ارجاع داده می شوند که در بدو ورود این کودکان به برنامه توانبخشی، با انجام تست های مربوط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افراد اتیسم قبل از 6 سالگی خدمات توانبخشی را دریافت کنند

افراد اتیسم قبل از 6 سالگی خدمات توانبخشی را دریافت کنند