مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 فروردین 1401 ساعت 01:222022-04-01اقتصادي

بودجه روزانه مرمت هر بنای تاریخی 30هزار تومان!


عزت الله ضرغامی بودجه روزانه مرمت هر بنای تاریخی را حدود 30 هزار تومان اعلام و آن را کمتر از دستمزد روزانه یک کارگر توصیف کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همزمان با پایان تعطیلات نوروز و انتشار تصاویری از وضعیت وخیم نگهداری برخی آثار تاریخی که در جریان سفرهای نوروزی نیز با بی توجهی در معرض تخریب بعضی مسافران قرار گرفتند، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در توییتر نوشت: بودجه مرمت میراث فرهنگی در قانون بودجه 1400 بالغ بر 340 میلیارد تومان بود.

با احتساب 35 هزار بنای تاریخی ثبت شده میانگین سهم روزانه هر بنا کمتر از 30 هزار تومان است.

دستمزد روزانه یک کارگر 300 هزار تومان است.

هرچند به نظر می رسد در مبلغ دستمزد روزانه کارگران مبالغه شده؛ چرا که مطابق مصوبه مجلس در سال 1400 مبلغ آن حدود 88 هزار تومان بود که برای امسال به حدود 139 هزار تومان در روز رسیده است، اما در اصل ماجرا تفاوتی ندارد و کمبود اعتبارات و بودجه برای نگهداری و مرمت میراث فرهنگی، همواره محل اعتراض بوده است.

علی اصغر مونسان ـ وزیر پیشین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ نیز پیش تر نسبت به بودجه پایین میراث فرهنگی معترض شده و در سال 1399 در اظهارنظری درباره بودجه نگهداری از میراث جهانی ایران، همچون تخت جمشید که پرسر و صدا شد، گفته بود: برای صیانت از آثار فرهنگی ـ تاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بودجه روزانه مرمت هر بنای تاریخی 30هزار تومان!

بودجه روزانه مرمت هر بنای تاریخی 30هزار تومان!