مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 فروردین 1401 ساعت 20:022022-04-01ورزشي

بادگیر چپقی زیر نظر اداره میراث فرهنگی است/آثار تاریخی نیازمند رسیدگی مستمر است


آثار تاریخی و اماکن شاخص و دیدنی سیرجان از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند.

- حجت کاظمی عضو شورای شهر سیرجان در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به گزارشی که از نارضایتی برخی مسافران از وضعیت نابسامان بادگیر چپقی منتشرشده است، اظهار کرد: این بنا هم مثل خیلی از آثار تاریخی و ثبت شده زیر نظر اداره میراث فرهنگی است.

وی تاکید کرد: با این وجود مدت کوتاهی قبل بود که شهرداری سیرجان علی رغم این که مسئولیتی هم در قبال نگهداری بنا ندارد، اطراف و تا حدی فضای داخلی این بنا را تنظیف و پاک سازی کرد، که بعد از آن یک بازدید از محل داشتیم و نتیجه کار را هم دیدیم.

رییس کمسیون فرهنگی شورای شعر سیرجان تصریح کرد: اما یک بنای این چنینی نباید این طور رها بشود و مسلماً نیاز به یک نگهداری مستمر و نگهبانی مستمر دارد.

کاظمی ادامه داد: آثار تاریخی و اماکن شاخص و دیدنی سیرجان حقیقتاً از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند این هم مربوط به کم توجهی دوره های مختلف است و مختص مدیریت کنونی هم نیست.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شواری شهر سیرجان گفت: به طور مثال می توانید وضعیت درخت کهنسال امامزاده احمد سیرجان را ببینید که چه وضعیتی الان دارد و در چه وضعی قرار گرفته است، یا مثلاً همین مجوزی که برای ساخت و ساز جنب یخدان های دوقلو صادرشده، یا آرامگاه میر زبیر قل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بادگیر چپقی زیر نظر اداره میراث فرهنگی است/آثار تاریخی نیازمند رسیدگی مستمر است

بادگیر چپقی زیر نظر اداره میراث فرهنگی است/آثار تاریخی نیازمند رسیدگی مستمر است