مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 فروردین 1401 ساعت 19:522022-04-01سياسي

مبادلات فرهنگی و تجاری بین ایلام و دیاله عراق افزایش پیدا می کند


مبادلات فرهنگی و تجاری بین ایلام و دیاله عراق افزایش پیدا می کند.

- ، مثنی علی مهدی استاندار دیاله عراق عصر روز جمعه میزبان حسن بهرام نیا استاندار ایلام و هیئت همراه در استان دیاله عراق بود و دو استاندار در خصوص بازگشایی مرز هلاله شمالی و گسترش همکاریهای دو جانبه دیدار و گفت و گو کردند.

استاندار دیاله عراق در این دیدار از حضور استاندار ایلام و هیئت همراه قدردانی کرد و بازگشایی مرزهلاله شمالی را زمینه ساز گسترش روابط و مبادلات فرهنگی و تجاری بین دو استان ایلام و دیاله و دو کشور عنوان کرد و گفت: ارتباطات دو استان فقط موضوع تجارت نیست بلکه پس از گسترش تجارت بین دو استان در سایر حوزه نیز همکاری خواهیم داشت.

وی افزود: با کمک استاندار ایلام سعی بر بازکردن مرز دیاله با استان ایلام خواهیم داشت و با توافق طرفین این مهم به انجام خواهد رسید.

مثنی علی مهدی گفت: مرزهای مندلی و سومار در گذشته به دلایل امنیتی بسته شد و استانداران سابق نمی پذیرفتند که این مرز باز شود ولی با ارتباطاتی که ایجاد کردیم توانستیم مرز را باز کنیم و روابط تجاری و معیشت مرزنشینان خیلی بهتر از گذشته شد.

استاندار دیاله عراق در ادامه بیان کرد: ما می توانیم با فعالیت های کوچکی ارتباطات را شروع کنیم و با فعالیت های بیشتر مرز هلاله شمالی را فعال تر کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبادلات فرهنگی و تجاری بین ایلام و دیاله عراق افزایش پیدا می کند

مبادلات فرهنگی و تجاری بین ایلام و دیاله عراق افزایش پیدا می کند