مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 فروردین 1401 ساعت 11:072022-04-01سياسي

شکست اتیوپی در شورای امنیت سازمان ملل با 66 رای منفی


هیات اتیوپی در سازمان ملل در ممانعت از اختصاص بودجه برای تحقیقات بین المللی در مورد اتهامات نقض حقوق بشر توسط همه طرف های درگیری در جنگ تیگرای شکست خورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روسیا الیوم، در 17 دسامبر 2021، با تصمیم شورای حقوق بشر در ژنو، یک کمیسیون سازمان ملل در مورد اتیوپی تشکیل شد که قرار است توسط فاتو بنسودا ، دادستان سابق دیوان کیفری بین المللی، برای یک دوره یکساله قابل تمدید اداره شود.

این کمیسیون وظیفه دارد که تخلفات انجام شده توسط هر طرف را در جنگی که در نوامبر 2020 بین اتیوپی و شورشیان جبهه آزادی بخش خلق تیگرای در شمال کشور آغاز شد، را بررسی کند.

آدیس آبابا پایتخت اتیوپی، پنجشنبه، در برابر کمیته مجمع عمومی سازمان ملل که مسئول مسائل بودجه است، تلاش کرد تا در مورد متنی با هدف جلوگیری از تأمین بودجه تحقیقات سازمان ملل رأی گیری کند.

بر اساس جدول رای گیری، 66 کشور از 193 کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل به پیشنهاد اتیوپی رای منفی، 27 کشور موافق و 39 کشور رای ممتنع دادند.

کشورهای دیگر در رای گیری شرکت نکردند.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در این باره گفت: معتقدیم که اصولاً کمیسیون تحقیق سازمان ملل که مورد توافق کشورهای عضو و شورای حقوق بشر است، باید تأمین مالی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکست اتیوپی در شورای امنیت سازمان ملل با 66 رای منفی

شکست اتیوپی در شورای امنیت سازمان ملل با 66 رای منفی