مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 فروردین 1401 ساعت 04:272022-04-01سياسي

ارسال بیش از 30 محموله کمک های بشردوستانه ایران برای مردم افغانستان


تخت روانچی ضمن اعلام آمادگی ایران برای همکاری با جامعه جهانی به منظور کمک به مردم افغانستان، گفت: ایران در چند ماه گذشته بیش از 30 محموله کمک های بشردوستانه برای مردم افغانستان ارسال کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، کنفرانس بین المللی فراخوان و جمع آوری کمک های بشردوستانه برای افغانستان روز پنجشنبه 11 فروردین به میزبانی سازمان  ملل متحد و سه کشور آلمان، انگلیس و قطر برگزار شد.

مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در سخنرانی خود در این کنفرانس اظهار داشت: وضعیت بشردوستانه در افغانستان همچنان رو به وخامت بوده و  این کشور در حال حاضر با چالش ها، فرصت ها و بیم و امیدهای بزرگی مواجه است.

در شرایط دشوار کنونی، انتظار می رود که جامعه جهانی در کمک به مردم افغانستان برای غلبه بر چالش ها، استفاده از فرصت ها، غلبه بر ترس و افزایش امید برای آینده ای روشن تر مشارکت کند.

نماینده کشورمان در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور همسایه، در کنار مردم افغانستان ایستاده و از ظرفیت ها و امکانات خود برای غلبه بر چالش هایی که در چهار دهه گذشته با آن مواجه بوده اند، استفاده کرده است.

ایران میزبان میلیون ها پناهنده بوده، که متأسفانه در 40 سال گذشته کمترین کمک بین المللی را دریافت کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارسال بیش از 30 محموله کمک های بشردوستانه ایران برای مردم افغانستان

ارسال بیش از 30 محموله کمک های بشردوستانه ایران برای مردم افغانستان