مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 فروردین 1401 ساعت 00:572022-03-31اجتماعي

بازدید بیش از 55 هزار گردشگر از اماکن تاریخی کردستان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، از بازدید بیش از 55 هزار گردشگر از اماکن تاریخی فرهنگی استان خبر داد.

- یعقوب گویلیان در گفت وگو با ایسنا در این باره، اظهار کرد: براساس آمارهای موجود، از آغاز تعطیلات نوروزی تا 10 فروردین ماه سال جاری، 55 هزار و 601 گردشگر داخلی و خارجی از اماکن تاریخی فرهنگی استان بازدید کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، عنوان کرد: این تعداد بازدید مربوط به هشت اثر تاریخی استان شامل خانه کُرد، عمارت خسروآباد، عمارت مشیردیوان، مسجد جامع و موزه سنندج، غار باستانی کرفتو، تپه باستانی زیویه و حمام حاج صالح سقز است.

وی بیان کرد: خانه کرد سنندج در بین جاذبه های تاریخی استان با 19 هزار و 252 بازدید، همچنان بالاترین حجم حضور گردشگران را در این ایام به خود اختصاص داده است.

گویلیان افزود: کاخ موزه خسروآباد با 13هزارو 961 نفر و موزه سنندج با 5هزار و 845 نفر، به ترتیب در رتبه های دوم و سوم بازدید گردشگران از این آثار تاریخی و فرهنگی قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، یادآور شد: همچنین آمار بازدید از عمارت مشیر دیوان چهارهزارو 340 نفر، مسجد جامع سنندج سه هزار و 388 نفر، حمام حاج صالح سقز چهار هزار و 180 نفر، غار باستانی کرفتو دوهزار و 388 نفر و تپه باستانی زیو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید بیش از 55 هزار گردشگر از اماکن تاریخی کردستان

بازدید بیش از 55 هزار گردشگر از اماکن تاریخی کردستان