مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 فروردین 1401 ساعت 21:022022-03-31اجتماعي

وضعیت جوجه آوری فلامینگوها در تالاب بختگان بررسی شد


در اولین بازدید بهاره مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس از پارک ملی بختگان که در تاریخ 9 فروردین ماه انجام شد پروژه امکان سنجی ایجاد زیستگاه جایگزین با هدف پیشگیری از مرگ و میر جوجه ها در اثر خشکیدن آب تالاب پیش بینی شده است بررسی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، در این بازدید از بخش هایی از تالاب که احتمال  لانه گذاری فلامینگو ها در آن وجود دارد  بازدید بعمل آمد.

  مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در جمع کارشناسان و محیط بانان اظهار داشت: به نظر می رسد به خاطر خشک بودن بستر تالاب، فلامینگوها در سال جاری تالاب بختگان را برای جوجه آوری انتخاب نکرده اند و احتمالا در زیستگاه هایی با شرایط بهتر مستقر شده اند.

وی گفت به روال چند سال اخیر این پایش ها از اواخر زمستان گذشته شروع شده و کماکان ادامه دارد.

وی همچنین افزود: برنامه ریزی به منظور انجام پایش هوایی برای حصول اطمینان در دستور کار قرار گرفته و حداکثر تا پایان هفته جاری مرحله اول پایش  هوایی انجام می شود.

  با وجود احتمال بسیار ضعیف جوجه آوری فلامینگو ها، برنامه تامین آب و ایجاد زیستگاه های مصنوعی برای سال های آتی انجام می شود.

    ظهرابی دلیل این اتفاق را  خشکسالی شدید در حوضه بختگان و کاهش میزان بارندگی در ماههای بهمن و اسفند سال گذشته و بهار سال جاری دانسته و گفت متاسفان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت جوجه آوری فلامینگوها در تالاب بختگان بررسی شد

وضعیت جوجه آوری فلامینگوها در تالاب بختگان بررسی شد