مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 فروردین 1401 ساعت 14:322022-03-31دانش

نابودی کروناویروس و اچ آی وی به روشی ارزان


محققان دانشگاه تورنتو اسکاربرو در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند لامپ های مورد استفاده در دفاتر و فضاهای عمومی می توانند کروناویروس ها و اچ آی وی را از بین ببرند.

- محققان "دانشگاه تورنتو اسکاربرو" در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند لامپ های مورد استفاده در دفاتر و فضاهای عمومی می توانند کروناویروس ها و اچ آی وی را از بین ببرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طی این مطالعه محققان هر دو ویروس را با استفاده از لامپ های UV-LED که می توانند بین نور سفید و اشعه فرا بنفش ضدعفونی کننده جایگزین شوند، از بین بردند.

کریستینا گزو (Christina Guzzo)، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: با انجام عملیات مقاوم سازی ارزان قیمت، می توان از آن ها در بسیاری از ابزارهای روشنایی استاندارد استفاده کرد.

نورهای فرابنفش از طریق تشعشع ویروس ها را از بین می برند.

طی این مطالعه گزو همراه با دانشجویانش، ابتدا نورها را بر روی هاگ های باکتریایی که به دلیل مقاومت آنها در برابر این تشعشعات (معروف به هاگ های باسیلوس پومیلوس) معروف بودند، آزمایش کردند.

گزو درباره انجام این آزمایشات گفت: اگر بتوانید این هاگ ها را از بین ببرید، می توانید قاطعانه بگویید که می توانید اکثر ویروس های دیگری را که معمولا در محیط ها با آنها مواجه می شوید را نیز از بین ببرید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نابودی کروناویروس و اچ آی وی به روشی ارزان

نابودی کروناویروس و اچ آی وی به روشی ارزان