مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 فروردین 1401 ساعت 14:272022-03-31اقتصادي

ذخیره سازی گاز شوریجه، امنیت انرژی شمال شرق را تقویت می کند


مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از تقویت امنیت انرژی منطقه شمال شرق کشور با بهره برداری از طرح ذخیره سازی گاز مخزن شوریجه D خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، رضا نوشادی صبح امروز (پنجشنبه، 11 فروردین ماه) در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه و ذخیره سازی گاز میدان خانگیران - مخزن شوریجه D با حضور سیدابراهیم رییسی، رییس جمهوری و جواد اوجی، وزیر نفت گفت: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران برنامه های گوناگونی را به منظور تامین امنیت انرژی ساکنان این مناطق در دستور کار قرار داده و مصمم است، با همراهی مشاور و پیمانکار مجرب، پروژه توسعه ذخیره سازی شوریجه D را در کوتاه ترین زمان ممکن عملیاتی کند.

وی با اشاره به پیشینه اجرای طرح های ذخیره سازی گاز در شمال شرق کشور  به اجرای  گام نخست طرح ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه و بهره برداری موفقیت آمیز از آن در سال 92 اشاره کرد و افزود: در گام نخست 21 حلقه چاه برداشت و 14 حلقه چاه تزریق حفاری شد که در حال بهره برداری است و نقشی بسزا در تقویت امنیت انرژی طی دوره اوج مصرف دارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز درباره اهداف اجرای پروژه توسعه ذخیره سازی در مخزن شوریجه D که با 611 میلیون یورو سرمایه گذاری و طی سه سال انجام می شود، گفت: یکی از اهداف اصلی این پروژه دستی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره سازی گاز شوریجه، امنیت انرژی شمال شرق را تقویت می کند

ذخیره سازی گاز شوریجه، امنیت انرژی شمال شرق را تقویت می کند