مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 فروردین 1401 ساعت 11:072022-03-31اجتماعي

همدان شهری به بلندای تاریخ/ از شیرسنگی تا برج قربان


از جاذبه های همدان هر چه بگوییم، تمامی ندارد، بناها و اماکنی که تعدادشان به حدود 2 هزار مورد می رسد و برای گفتن از همه آنها مجالی نیست.

بناهای تاریخی در همدان در کوچه پس کوچه های این شهر جا خوش کرده اند و هر یک گواه بخشی از تاریخ است، تاریخی به بلندای سه هزار سال.

برج قربان؛ افتخار دوران سلجوقی برج قربان یکی از این اماکن تاریخی است که در گوشه ای از یک محله قدیمی در فاصله اندکی از حاشیه جنوبی تپه مصلی و بین خیابان طالقانی و مدنی قرار گرفته و اهالی  هم به خوبی آن را می شناسند، این را گردشگرانی که برای دیدن این بنا مراجعه می کنند، می گویند.

ساختمان برج قربان از نوع مقبره های برجی با نقشه دوازده ضلعی بیرونی و درونی، گنبد دو پوش مخروطی به ارتفاع 16 متر است که از ساخته های منسوب به سده های ششم تا هشتم هجری قمری به شمار می آید.

به نظر می رسد این بنا مدفن یکی از بزرگان و مفاخر همدان به نام حافظ ابوالعلاء همدانی باشد، اما برخی نیز گفته اند، عده ای از امیران سلجوقی در برج مدفونند که شاید اشاره به قبور طغرل دوم یا مسعود سلجوقی و یا هر دو باشد.

شیر سنگی، یادگار مادها در ادامه بازدید از همدان می توان آثار تاریخی یکی از کهن ترین تمدن های بشری را نیز مشاهده کرد، جاذبه ای که تماشای آن شما را به هزاران سال قبل می برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همدان شهری به بلندای تاریخ/ از شیرسنگی تا برج قربان

همدان شهری به بلندای تاریخ/ از شیرسنگی تا برج قربان