مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 فروردین 1401 ساعت 07:172022-03-31بين الملل

تأکید وزیر خارجه چین بر بازگرداندن منابع مالی افغانستان به مردم این کشور


وزیر خارجه چین با تأکید بر بازگشت منابع مالی افغانستان به مردم این کشور گفت: آمریکا باید منابعی که از افغانستان دزدیده را برگرداند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به چین، وانگ یی وزیر خارجه چین امروز (پنجشنبه) در نشست کشورهای همسایه افغانستان در تونشی چین بر مقابله با گروه های تروریستی در افغانستان تأکید کرد و افزود: آمریکا منابعی که از افغانستان  دزدیده را باید برگرداند.

  وی با بیان اینکه چین از دولت موقت در افغانستان حمایت می کند، گفت: باید با همه گروه های تروریستی در افغانستان از جمله داعش مقابله شود.

افغانستان پناهگاه امنی برای تروریست ها نیست.

وزیر خارجه چین افزود: باید از استانداردهای دوگانه دوری کنیم و کشورهای همسایه افغانستان می توانند در زمینه مدیریت مرزها و مبارزه با قاچاق مواد مخدر با هم کار کنند.

وانگ یی همچنین خاطرنشان کرد: سازمان ملل باید نقش خود را ایفا کند و ناتو و آمریکا به مسؤولیت های خود عمل کنند و دولت موقت افغانستان در مسئله مواد مخدر و چین می خواهد به کشاورزان افغان کمک کند تا منبع جایگزینی برای کشت داشته باشند.

چین از همبستگی بین مردم افغانستان حمایت می کند و باید پیشنهادات خود را با یکدیگر باید به اشتراک بگذاریم و از همدیگر حمایت کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید وزیر خارجه چین بر بازگرداندن منابع مالی افغانستان به مردم این کشور

تأکید وزیر خارجه چین بر بازگرداندن منابع مالی افغانستان به مردم این کشور