مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 فروردین 1401 ساعت 23:272022-03-30سياسي

الگوی سیاست متعالی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت


دکتر علیرضا صدرا رییس اندیشکده سیاست الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و استاد دانشگاه تهران در یادداشتی به معرفی الگوی سیاست متعالی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پرداخت.

- با گزارش ایسنا متن کامل یادداشت را در زیر بخوانید: پیش درآمد؛ انقلاب اسلامی ایران با طرح شعار شورانگیز و حکمت آمیز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در حقیقت حکمت را وارد حکومت کرد و حکومت را بر اساس حکمت پی ریزی کرد.

استقلال نه تنها از سلطه و نفوذ و وابستگی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استکبار خارجی بلکه استقلال از مکتب مدرنیسم در هر دو شاخه لیبرالیسم و سوسیالیسم، نیز می باشد.

الگوی توسعه متعالی اسلامی ایرانی، فراهم آمده از کلان بخش های سه گانه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می باشد که می توان آن را الگوی توسعه اقتصادی، توأم با تعادل سیاسی و در راستای تعالی فرهنگی تعبیر کرد.

سیاست در این الگو هم زیرساخت راهبردی یعنی بنیادین، جامع، نظام مند و هدفمند است و هم راهبرد زیرساختی یعنی طرح هادی و نقشه راه است.

الگوی سیاست متعالی در گفتمان حکمت مدنی- سیاسی اسلامی یک سیاست انسانی و فاضله می باشد.

به تعبیر امام خمینی (ره) سیاست هدایت صراط مستقیم در گفتمان قرآنی می باشد که سیاست تعادل بخش و تعالی آفرین و همان اسوه حسنه در تعبیر رسای قرآنی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الگوی سیاست متعالی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

الگوی سیاست متعالی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت