مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 فروردین 1401 ساعت 15:572022-03-30اقتصادي

رشد 82 درصدی بازدید از آثار تاریخی و باستانی کردستان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از رشد 82 درصدی بازدید از اماکن باستانی، تاریخی و فرهنگی این استان خبر داد.

- یعقوب گویلیان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: از آغاز تعطیلات نوروز تاکنون 36 هزار و 929 هزار نفر گردشگر ایرانی و خارجی از آثار تاریخی، باستانی و فرهنگی استان بازدید کرده اند که نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش 82 درصدی را نشان می دهد.

گویلیان افزود: این آمار بازدید مربوط به هشت اثر تاریخی استان شامل خانه کُرد، عمارت خسروآباد، عمارت مشیردیوان، موزه سنندج و غار باستانی کرفتو، تپه باستانی زیویه، مسجد جامع سنندج و حمام حاج صالح سقز است.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار بازدیدها مربوط به خانه کُرد سنندج بوده است، افزود: در این مدت 11 هزار و 681 نفر گردشگر داخلی و خارجی از این محوطه فرهنگی تاریخی بازدید داشته اند.

این مقام مسئول بیان کرد: پس از آن، بیشترین آمار بازدید کنندگان از آثار تاریخی استان به ترتیب مربوط به عمارت خسروآباد سنندج با 9 هزار و 398 نفر، موزه سنندج با چهار هزار و 266 نفر و عمارت مشیر دیوان با سه هزار و 344 نفر است.

گویلیان عنوان کرد: در این مدت تعداد بازدیدکنندگان از سایر جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و شهری استان از جمله منظر جهانی هورامان، روستاهای هدف گردشگری کردستان، بازارهای تاریخی استا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 82 درصدی بازدید از آثار تاریخی و باستانی کردستان

رشد 82 درصدی بازدید از آثار تاریخی و باستانی کردستان