مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 فروردین 1401 ساعت 11:272022-03-30دانش

افزایش رشد تولیدات علمی ایران در سه ماهه نخست 2022


معاون پژوهشی وزارت علوم اعلام کرد: در 3 ماهه نخست سال 2021 تعداد 19 هزار و 961 سند علمی از سوی محققان ایرانی منتشر شده بود که این میزان در سه ماهه نخست سال 2022 به 20 هزار و 757 سند علمی افزایش یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر پیمان صالحی در نشست رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که با هدف بررسی راهکارهای تحقق شعار امسال و از سرگیری آموزش حضوری با حضور وزیر علوم برگزار شد، گفت: این میزان از رشد علمی بسیار امیدآفرین است ولی باید حمایت های لازم از دانشگاه ها صورت گیرد تا این رشد با سرعت ادامه یابد و جمهوری اسلامی ایران جایگاه خود را از لحاظ علم و فناوری بهبود ببخشد.

صالحی با اشاره به افزایش تخصیص اعتبارات دانشگاه ها که در انتهای سال 1400 صورت گرفت، اظهار کرد: با استفاده از این اعتبار بسیاری از معوقات حوزه پژوهش و فناوری مانند جایزه مقالات علمی و قراردادهای پژوهشی و گرنت هایی که به تاخیر افتاده بود پرداخت شد و سهم انجمن ها و قطب های علمی نیز به زودی پرداخت می شود.

وی افزود: در روزهای پایانی سال 1400 موفق شدیم مبلغ 100 میلیارد تومان نیز برای تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه ها به دانشگاه ها پرداخت کنیم که این مبلغ به تناسب ظرفیت و امکانات دانشگاه های مختلف این دانشگاه توزیع شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش رشد تولیدات علمی ایران در سه ماهه نخست 2022

افزایش رشد تولیدات علمی ایران در سه ماهه نخست 2022