مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 فروردین 1401 ساعت 10:422022-03-30اقتصادي

مدیریت کوچ بهاره در 17 گلوگاه استان اصفهان در حال اجرا است


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از آغاز و اجرای طرح مدیریت کوچ بهاره در 17 گلوگاه این استان برای جلوگیری از ورود دام به مراتع خبر داد.

- با بیان اینکه طرح ملی مدیریت کوچ بهاره عشایر در استان های زاگرسی از 25 اسفندماه 1400 آغاز شده است، اظهار داشت: این برنامه در 17 گلوگاه این استان تا 30 اردیبهشت ماه اجرا خواهد شد.

وی هدف از اجرای طرح مدیریت کوچ را حفظ مراتع و پوشش گیاهی و جلوگیری از چرای زودرس دام برشمرد و افزود: فصل چرای دام براساس پروانه هایی که صادر شده از خردادماه آغاز خواهد شد و پیش از آن به دلیل اینکه مراتع هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است و با ورود دام خاک و گیاهان یکساله آسیب می بیند، با اجرای این طرح از ورود زودهنگام دام از استان های جنوبی و مراتع قشلاقی به مراتع ییلاقی استان اصفهان (در غرب و جنوب استان) تا پایان اردیبهشت ماه جلوگیری می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان ادامه داد: پیش بینی می شود بالغ بر 6 هزار خانوار عشایر بختیاری و قشقایی کوچ رو از استان های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان و بوشهر به مناطق ییلاقی اصفهان وارد شوند.

کاظمی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز استان برای مدیریت پایدار مراتع در فصل کوچ پیش از سال جدید ابلاغ شد و با نیروهای موقت برای کمک به حفاظت وارد قرار شدیم،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت کوچ بهاره در 17 گلوگاه استان اصفهان در حال اجرا است

مدیریت کوچ بهاره در 17 گلوگاه استان اصفهان در حال اجرا است