مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 فروردین 1401 ساعت 10:022022-03-30اقتصادي

توزیع هوشمند اقلام اساسی؛ طرح موفقی بود؟


توزیع اینترنتی اقلام تنظیم بازاری مانند مرغ، تخم مرغ، برنج، میوه، شکر، روغن و.

یکی از اقدامات جهاد کشاورزی دولت سیزدهم است و سوالی که در اینجا پیش می آید این است که آیا این اقدام تاکنون موفق بوده یا خیر؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سازمان تعاون روستایی طرح توزیع اینترنتی اقلام اساسی را با هدف حذف دلالی های غیرضرور و واسطه گری های ناسالم در شبکه توزیع اقلام ضروری و رسیدن این کالاها با قیمت های واقعی به دست مردم، از 18 آبان ماه سال 1400به صورت آزمایشی در سطح شهر تهران با توزیع مرغ منجمد و تخم مرغ کلید زد و بعد از آن کلانشهرهای دیگر نیز به ترتیب به این طرح توزیع هوشمند اضافه شدند.

در ابتدای آغاز به کار این طرح فقط توزیع مرغ منجمد و تخم مرغ صورت می گرفت ولی چندی پیش برنج خارجی، برنج ایرانی، شکر، روغن، لبنیات، گوشت منجمد و سیب زمینی تنظیم بازاری نیز به آن اضافه و قرار شد حبوبات نیز به این سبد توزیع اینترنتی اضافه شود.

البته در اسفندماه نیز این سامانه اقدام به توزیع میوه شب عید تنظیم بازاری کرد.

اما آیا توزیع هوشمند اقلام اساسی توانست بازار را ساماندهی کند و در رسیدن به اهداف خود موفق بود؟ توزیع اینترنتی اقلام اساسی با قیمت های تنظیم بازاری و بدون واسطه اگرچه توانست تاحدی قیمت برخی کالاها مانند مرغ، تخم مرغ و سیب زمینی را در بازار تعدیل و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع هوشمند اقلام اساسی؛ طرح موفقی بود؟

توزیع هوشمند اقلام اساسی؛ طرح موفقی بود؟