مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 فروردین 1401 ساعت 23:072022-03-29فرهنگي

بانوی هنرمند سوزن دوزی درگذشت


بخش ایرندگان و روستای گنز پیشینه خوبی در رشته بلوچ دوزی یا همان سوزن دوزی بلوچی دارد و هنرمندان و اساتید با سابقه ای در این روستا حضور داشته اند.

- بخشدار ایرندگان خاش سیستان و بلوچستان گفت: مریم کریمی بانوی هنرمند و استاد برجسته سوزن دوزی ساکن روستای گنز ایرندگان خاش بر اثر کهولت سن درگذشت.

عنایت الله ایرندگانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این هنرمند سال 1325 در روستای گنز ایرندگان از توابع شهرستان خاش به دنیا آمد و از سنین کودکی مانند همه دختران ایرندگانی و بلوچ این هنر زیبا را نسل به نسل از دستان مادر خود فرا گرفت و به فرزندان و شاگردانش انتقال داد.

وی بیان کرد: مریم کریمی در کنار اساتید نام آشنا همچون مهناز جمالزهی ایرندگانی، مهتاب نوروزی، شهناز خلیلی و زرخاتون عظیمی از پیشکسوتان عصر طلایی هنر سوزن دوزی در چند دهه اخیر بود و با پشتکار و باور داشتن توانایی هایش و خلق آثار ماندگار، کم نظیر و هنرمندانه اش توانست محبوب و نامدار شود.

ایرندگانی اظهار داشت: بخش ایرندگان و روستای گنز پیشینه خوبی در رشته بلوچ دوزی یا همان سوزن دوزی بلوچی دارد و هنرمندان و اساتید با سابقه ای در این روستا حضور داشته اند.

وی ادامه داد: آثار ارزشمند این هنرمند دارای مهر اصالت یونسکو در طرح های مختلف رشته سوزن دوزی، سکه دوزی و آیینه دوزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانوی هنرمند سوزن دوزی درگذشت

بانوی هنرمند سوزن دوزی درگذشت