مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 فروردین 1401 ساعت 18:322022-03-29حوادث

نجات کوهنورد ساوجی از مرگ بعد از 17 ساعت عملیات نفس گیر


سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: عملیات سخت و نفس گیر 17 ساعته نجات کوهنورد گرفتار شده در غار امجک تفرش ساعاتی پیش با موفقیت به پایان رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان مرکزی عبدالکریم شعبان زاده اظهار کرد: در پی اعلام مرکز عملیات استان در ساعت 17 و 21 دقیقه  روز گذشتهمبنی بر سقوط یک جوان 37 ساله ساوه ای در غار امجک شهرستان تفرش بلافاصله تیم 6 نفره امداد و نجات کوهستان شهرستان تفرش به منطقه اعزام شد.

وی بیان کرد: با توجه به عملیات سخت و طاقت فرسا و درخواست کمک از تیم اعزامی بلافاصله تیم 7 نفره امداد و نجات کوهستان ساوه نیز به منطقه اعزام شدند.

  سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی اظهار داشت: پس از 17 ساعت عملیات سخت و نفس گیر ساعت 10 و 45 دقیقه امروز ماموریت به پایان رسید و فرد مصدوم که دچار شکستگی دست و پا شده بود از مرگ حتمی نجات و به مرکز درمانی در ساوه منتقل شد.

  شعبان زاده ادامه داد: ورود به غار امجک نیازمند تجربه سنگ نوردی و تجهیزات فنی و تخصصی داشت، زیرا دیواره آن 12 متر طول دارد و امید است با توجه به خطرات موجود در دهانه غار کوهنوردان تمهیدات لازم را لحاظ کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات کوهنورد ساوجی از مرگ بعد از 17 ساعت عملیات نفس گیر

نجات کوهنورد ساوجی از مرگ بعد از 17 ساعت عملیات نفس گیر