مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 فروردین 1401 ساعت 15:222022-03-29سياسي

جشنواره رنگ ها; نمایی از اصالت و زیبایی سنت های ایل قشقایی در فارس


برای دیدن تنوع رنگ، شادابی ، زیبایی و هماهنگی رنگ ها، پیشنهاد می کنم که به یک مراسم جشن قشقایی بروید و سادگی، زیبایی و اصالت را یکجا تجربه کنید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، ایل بزرگ قشقایی یکی از دو ایل بزرگ و کهن سرزمین ایران است که بیشتر مردمان آن در استان فارس ساکن هستند.

بسیاری از آنها هنوز کوچ می کنند و در اوایل بهار از ییلاق به قشلاق می روند و در اواخر تابستان بر می گردند و برخی نیز یکجا نشین شده اند.

قشقایی ها ترک تبار و ترک زبان هستند، اما ترکی قشقایی آمیخته به فارسی است و همه آنها فارسی را خوب می دانند و صحبت می کنند و قومی دلیر و غیرتمند که به گواهی تاریخ، برای دفاع از وطن و غیرت و شرف میهن، فداکاری های بسیاری کرده اند و خون های زیادی تقدیم کرده اند.

  جمعیت ایل قشقایی نزدیک به 30 هزار خانوار و حدود 150 هزار نفر است و از پنج طایفه بزرگ دره شوری ، شش بلوکی ، کشکولی بزرگ و کشکولی کوچک و قراچه ، فارسیمدان و عمله تشکیل شده است.

سازمان ایل قشقایی به ترتیب از فرد تا ایل به صورت زیر است: نفر- خانوار - ایشوم - تیره - طایفه - ایل.

در مناطق و نواحی سمیرم، دامنه کوه دنا، سرحد چهاردانگه، کامفیروز، کاکان، پیرامون شهرهای آباده، شهرضا، اردکان، کوهمرّه و کرانه های خلیج فارس و بهبهان، ماهور میلاتی، کازرون، فراشبند، قیر و کازرین، خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره رنگ ها; نمایی از اصالت و زیبایی سنت های ایل قشقایی در فارس

جشنواره رنگ ها; نمایی از اصالت و زیبایی سنت های ایل قشقایی در فارس